Újszász, városnapok, névtelen kérdések
2018. szeptember 17. írta: Objektív Újszász

Újszász, városnapok, névtelen kérdések

Az újszászi városnapok rendezvényei néhány emberből kérdéseket préseltek ki, melyeket fel is tettek az általam megadott e-mail címre küldött leveleikben.
Természetesen csak azokat a leveleket, kérdéseket teszem közzé, amelyekre a levélíróktól felhatalmazást kaptam. Az alábbi kérdésekre vonatkozóan ezt a felhatalmazást megkaptam a levél (a kérdések) írójától.
Még mielőtt egy ilyen költőien kérdező levélíróm sorait közzé tenném, szeretném tudatni az újszászi olvasókkal, hogy teljesen megnyugodtam: Tulajdonképpen legalább annyira nem vállalják a fontoskodó, tudálékos, engem a névtelenség miatt hangosan vádló emberek a nevüket és arcukat, ahogyan azt -jól meghatározott okok miatt- én sem teszem.
A kedves levélíró, aki "sistergő pocak" névvel nyitott magának névtelen postafiókot, a következő kérdéseket szegezte nekem, mintha én kellene válaszoljak azokra, amikre -szerintem- nálam sokkal illetékesebb személyek tudnának érdemben válaszolni a jelenlegi városvezetők közül:
sistergo_pocak.JPG                                              
(Részlet a levélből)
 
1. kérdés: "Rögtön az első kérdés, ami felmerült az, hogy hogyan szervezheti a kampánytól és a választásoktól teljesen független, a város életében a legnagyobb rendezvényt az egyik "független" jelölt vállalkozása? "
Én úgy tudom, hogy a rendezvény szervezésének lehetősége mindenki számára - így a többi független, vagy kevésbé független jelölt számára is - adott volt. Nincs tudomásom arról, hogy bármelyik jelölt, vagy cég gyúródott volna a szervezési munkák elnyeréséért. Nincs tudomásom arról, hogy az Önkormányzat az egyik "független" jelöltet (Dobozi Róbertet) előnyben részesítve visszautasította volna bárki más jelentkezését a városnapok megszervezésére vonatkozóan. Minden újszászi személy, vagy cég -így a többi jelölt is - jelentkezhetett volna a szervezés lebonyolításának nem éppen egyszerű munkájára.
2. kérdés: "Aztán, ha már ráesett a szerencsés és „elfogulatlan” választás, milyen alapon érzi azt, hogy a jelenlegi önkormányzatnak ő a vezetője és utasíthatja, parancsolgathat az alkalmazottainak úgy, hogy semmi köze jelen pillanatban sem a munkatársaihoz sem az intézményhez? "
Én úgy tudom, hogy potenciális jelentkezők hiányában nem "szerencsés" és "elfogulatlan" választás döntötte el, hogy ki legyen a szervező, vagy a szervező cég, hanem a jelentkezők hiányában inkább a szükség döntött. Nem hiszem, hogy a szervező cég ügyvezetője egy percig is abban a tévhitben élt volna, hogy ő az Önkormányzat vezetője. Nem egy -bármilyen nem létező- munkaviszony alapján kellett utasításokat adjon a jelölt úr, aki a rendezvény szervezését vállalta, hanem egyszerűen egy megállapodás alapján az önkormányzat és a rendezvényszervező cég között, mint a városnapi rendezvények szervező cégének ügyvezetője. Ha egy kicsit több helyen megfordultak volna a nagyvilágban a költői kérdéseket feltevő cinikus háborgók, akkor tudnák, hogy egy rendezvényszervező cég (függetlenül az ügyvezető személyétől) -egy rendezvény során- kommunikálhat egy polgármesteri hivatal szervezési osztályának munkatársaival. És bármennyire hihetetlen, még segítséget is kérhet tőlük.

kerdojelek.jpg
3. kérdés: "A harmadik kérdésem a következő. A meghirdetett programot felülírva, váratlanul egy új fellépő jelent meg a színen, - Borzon, aki a "független" jelölt érdemeivel és egy előre megírt kampánydallal készült, és állt ki a színpadra a közönség elé. Miért? Hogyan? A városnap egy teljesen szuverén rendezvény, minimum tiszteletlenség kihasználni és közben saját maga oldalára állítani Dobozi Róbert úrnak az eseményt úgy, hogy ráadásul a Mi adóforintjainkból lett kifizetve az egész hacacáré."
Én is azt vallom, hogy a városnap egy szuverén rendezvény. A szuverenitás ugyanakkor lehetővé teszi MINDEN JELÖLT SZÁMÁRA, hogy egy rendezvény eseményeit kihasználja saját belátása szerint. Hogy ez tiszteletlenség, vagy egyéb, azt mindenki felnőttként eldöntheti. A saját véleményemet egy tegnapi cikkben (egy videófelvétel megosztásának kísérőszövegében) már kifejtettem, amiben dicsérettel és elismerően vélekedtem Molnár Péter úr beszédéről, amiért nem kevert bele beszédébe semmi politikát és nem kampányolt, pedig megtehette volna. 
Pótkérdés:  "ui: nem az a gáz, ha Molnár Péter az erkélyen dohányzik az állófogadás után, hanem a fentebb említettek!"
Az nem gáz, ha állófogadás UTÁN dohányzik bárki is az erkélyen, vagy bárhol máshol, ahol a dohányzás megengedett. (A Molnár úr erkély-jelenetét nem én tettem szóvá, hanem egy másik "névtelen" újszászi lakos.) Annál nagyobb gáz, ha valaki állófogadás IDEJE ALATT elvonulva pózol és több, mint 10 percen át fényképezteti magát egy teremben. De ez is "csak pletyka" lehet, mint a többi pletyka, amit leírtam az elmúlt napokban.
Még van kérdés?
Mert ha lennének még kérdések, akkor azt szíveskedjenek a "sistergők" és a "pocakok" az illetékeseknek feltenni. Én az ujszaszvalaszt@gmail.com címre, amit megadtam, többnyire nem kérdéseket várok, hanem észrevételeket, véleményeket, esetleg olyan eseményeket, kampányfordulatokat, beszámolókat a város hétköznapi életéből, amelyeknek felületet szeretnék biztosítani a közzétételére. 
Tehát tisztelettel hangsúlyozom, hogy egyszerű újszászi polgárként nem én vagyok az illetékes az elégedetlenségből, vagy egyéb indulatból megfogalmazott kérdések megválaszolására egy városnapi rendezvény szervezésére vonatkozóan...
kerdojelek_1.jpg
süti beállítások módosítása